Urix

Vi är på gång
vi är laddade, vi är tända

Ja, för imogron bär det av till Lidköping och Urix. Hur underbart är inte det på en skala? Och jag längtar, galet att man kan längta så mycket till en enda helg.

Men låt oss inte glömma att ikvällen, innan urix och maxan och allt det där, så ska äni, chips, mfl, på clockwork orange på teatern. Fett med estet teater dådå.

Ni får ursäkta min ytterst inte långa blogg, men jag måste nog trots allt packa klart >.<

Ni får hålla till godo med lite citat av dagens två bästa låtar:


Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
och så odlar jag min rädsla
ja, jag sår ständigt nya frön
och i mitt växthus är jag säker
där växer avund klar och grön
jag är livrädd för att leva
och jag är dödsrädd för att dö
men älskling vi ska alla en gång dö
ja, vi ska alla en gång dö
ja, vi ska alla en gång dö


Och petty att några av de bästa verserna på MAnnen i den vita hatten (16 år senare) bara finns med på live versionen som inte jag har :(


En ordblind liten cowboy
styr världen från ett land
där den kristna vita högern
och NRA går hand i hand
och vi dansar efter pipan
göder feta underbarn
med en bigmac framför tv:n
som en äkta amerikan

Jag är 40 år från döden
enligt dagens statistik
Det är en rogivande tanke
att vi har så ont om tid

Och så klart den döda vinkeln:

Och där kommer dom jag ser dom mellan träden
Snälla kan du hjälpa mig att fly
Deras ögon är som mareld över världen
Jag kryper där i askan fågel Fenix född som ny

Kommentarer
Postat av: Åsa

tycker du har dissat mig närdu ska till lidköping och allt

2007-05-16 @ 17:53:25
Postat av: Anonym

Hoppas att du hade ett bra Urix!!!

2007-05-22 @ 19:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0