Dissa Scan - bli veg(etari)an!

Ja usch, jag vet, det var inte alltför länge sedan sen min senaste blogg, men jag måste. Låhg och slökollade på teve alldeles nyss och vad får man se, om inte Scans nya reklam! med sin brand new slogan :
Scan - Bry dig om vad du äter
Så det är alltså det scan vill. Att vi ska bry oss om djuren? Nej, helt fel. De föder inte upp djur, de producerar kött. För tydligen är det skillnad. Det är inte de svenska djuren vi ska bry oss om, det är det svenska köttet.
Jag måste säga att jag inte kan förstå, hur man som levande, tänkande människa, kan förbise det faktum att det kött som "vi" äter, har varit ett levande, låtande, springande, djur. Eller nej, förresten, stryk levande, för egentligen, hur levande låter man ett djur, som endast föds för att gå till slakt, egentligen vara?

               -Avreagering-

Ew. Och just nu får ni klara er utan låt, hänvisar till mitt förra inlägg för dagens känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0