Chokladmjöks-dag

Hah, nu blev ni allt grundlurade. Ni trodde välan att ni skulle få läsa om hur fantastiskt chokladmjölk är och hur bra det är att man kan köpa det i elevcaféet på Nosaby. Men inte då. För nu ska jag berätta en söt liten historia om hur fruktansvärt kul det kan vara att sätta upp chokladmjölk på dörrkarmen så att den trillar ner över folk, och om hur fruktansvärt inte kul det är att får chokladmjölken över sig.

Så, NO var det då ja. Och har man NO med jonte så överlever man inte utan en eller flera "toalettpauser", d.v.s. går runt några varv i skolan och sedan suckandes stå och knacka på dörren till klassrummet i cirkus fem minuter. På väg ut i skolan möter jag danne och liridon, på väg in i salen med varsin mugg chokladmjölk. Lite sorgsen över att missa jontes utbrott över att de tar med sig mat in i klassrummet tar jag ett extra varv eller två. Väl tillbaka får jag, samtidigt som jag öppnar dörren, en dusch av chokladmjölk framför ansiktet (tack danne, tack liridon). Tro det eller ej, trots min kärlek till chokladmjölk, så tycker jag kanske inte jättemycket om att ha det över min nästanbåt, mina byxor och mina skor. Mums.


Och ni får förlåta mitt whinande, men jag behövde det faktiskt. Eller nästan iaf.

Förövrigt har jag tränat, lekt scout OCH gjort krabbelurer, här hemma dessutom. D.v.s. jag är tjock som en tysk get vid det här laget. Mätt.


Och nu kommer vi då till valet av den sedvanliga låttexten. Tro det eller ej, men lätt att det blir en lasse igen. Enjoy:

Vi kan väl vänta lite och se hur det blir,
nej här ska du få höra vad jag tror.
Om vi går åt varsitt håll och får nytt perspektiv,
så lovar jag att vi aldrig möts för världen är stor.

Kommentarer
Postat av: chips

vilken lasse-låt är det? :)

2007-05-15 @ 14:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0